Monday 11 March 2019

# Campus Life # Lifestyle

HELLO BLOG WORLD !

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum semua !




So, untuk entry pertama ni saya akan ceritakan serba sedikit tentang diri saya dan kenapa saya memilih untuk tulis di blog. Bagi saya, blog ni lebih kurang macam diari jugaklah. Sebabnya kita boleh tulis apa-apa je dalam blog kita (asalkan tak terlibat dengan mana-mana yang menyalahi undang-undang lah). Jadi saya boleh dikenali sebagai Ashemidaa. Saya masih lagi bergelar pelajar. Negeri asal saya, Johor. 

Dalam entry pertama ni, saya nak menceritakan serba sedikit tentang apa yang bakal saya tulis di dalam blog ini. Disebabkan saya minat sangat dengan travelling, so saya akan tulis mengenai pengalaman saya mengembara. saya memang sangat suka travel, cuma biasalah student ni kalau nak travel mesti tunggu duit PTPTN kan? Hihi its okay at least kita ada pengalaman. Setakat ni, ada lah beberapa kali saya travel (simple-simple je) tapi memang sangat memberi pengalaman dari segi nak pilih tempat tinggal, apps apa yang terbaik. Semua saya akan kongsikan dalam tips travel.

Next, saya suka sangat makan sesuatu yang baharu. Saya akan cuba kongsikan resepi-resepi, ataupun feedback makanan-makanan yang pernah saya cuba. Sebab kadang-kadang, dengan penulisan kita pun boleh membuatkan orang teringin tau. Dah teringin tu, mesti dia nak cari dan cuba punya lah !

Selain daripada dua elemen dekat atas ni, saya juga pasti takkan lepaskan peluang untuk kongsikan macam-macam tips kehidupan yang saya belajar dan saya dapat sepanjang 23 tahun saya hidup ni. Orang kata, dah banyak makan garam serba sedikit dah tahu macam mana nak urus hidup. Tips-tips yang akan saya kongsi kebiasaanya mengenai lifestyle, skincare untuk para wanita dan gadis remaja dekat luar sana dan lain-lain lagi. 

Saya juga berpengalaman dalam menurunkan berat badan tau ! (Walaupun still tak turun banyak, atleast turun juga hehe) Saya akan cuba kongsikan menu diet saya, cara pemakanan saya dan macam mana saya jaga kesihatan saya untuk kekal cergas walaupun ke kelas seharian dengan kerja part-time semasa belajar. Kenapa part time? Semua benda gunakan duit sekarang adik-adik semua. Semua pengalaman ni sangat penting untuk masa depan memandangkan keadaan negara yang sekarang. Ingat, tak semestinya kita ada sijil ijazah, kita pasti dapat kerja! No, no, no. Jangan pernah berangan seperti itu, so kita semua kena ada backup untuk sara kehidupan kita bila kita dah jadi graduan nanti. (Entry ni mostly untuk bakal graduan di Malaysia). 

Pernah terfikir tak macam mana rupa lah ada orang yang boleh jana pendapatan walaupun dia masih belum bekerja (makan gaji). Semuanya bermula dengan perniagaan. Saya juga berpengalaman dalam mengurus sebuah perniagaan tudung jenama saya dan rakan-rakan saya sendiri. Kita boleh ambik ilham orang tau, tapi cuba jalankan dengan cara kita sendiri. Dengan cara itu, kita pasti boleh berjaya Insya Allah. When there is a will, there is a way ! Dalam hidup ni jangan pantang menyerah kalah. Jadi saya akan cuba kongsikan ilmu, tips dan pengalaman untuk kegunaan bersama. 

Jangan lupa ikuti blog saya yang seterusnya untuk lebih lagi informasi. 

11 comments:

Follow Us @soratemplates