Wednesday 10 April 2019

# Social Media

Biar kita pengaruh sosial media, jangan sosial media pengaruh kita !

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum semua !

Sumber: Google

Zaman sekarang ni makin ramai orang menggunakan sosial media. Makin banyak juga aplikasi sosial media yang ada sekarang. Contohnya kalau dulu kita ada Facebook, Twitter dan sebagainya. Now, sebabkan kemajuan teknologi sekarang, kita dah ada Instagram, TikTok, BigoLive dan banyak lagi. 

Platform-platform sosial media ni seharusnya digunakan sebaik mungkin kerana setiap apa yang kita post, kita up di sosial media ni menjadi tumpuan ramai. 

Banyak dalam kalangan anak muda sekarang menyalah gunakan sosial media yang ada. Mereka menjadikan sosial media sebagai tempat meraih perhatian netizen. 

Sebenarnya, sosial media bukan sahaja berguna dalam tujuan kita mendapatkan informasi tentang sesuatu perkara. Namun, sosial media juga membantu kita menjana pendapatan. 

Haa siapa kata main sosial media ni membazir masa ?

Ya membazir kalau kita tak pandai gunakan sebaiknya. Di dalam Instagram, Facebook terlalu banyak lubuk mencari pendapatan hanya menggunakan sosial media. 

Sumber: Google

Jadi, kita sebagai manusia perlulah bijak dalam menguruskan penggunaan sosial kita di laman sosial media. 

Rebut setiap peluang yang ada supaya kita dapat sama-sama bersaing dan tidak ketinggalan zaman. Jangan hanya rebut publisiti je tau. 

Jangan lah jadi manusia yang rugi yang tidak pandai merebut peluang. Jangan bazirkan data, dan masa anda untuk menghadap hiburan sahaja. Jadilah bijak ! 

So, pesanan saya buat remaja di luar sana yang taksub dengan populariti, daripada awak bergelek cari dosa, baik awak berniaga cari duit. 
Sumber: Google 

Boleh la tampung-tampung apa yang kurang dan takpayah susahkan mak ayah lagi. Dah besar kan ? Hee. 


1 comment:

Follow Us @soratemplates