Friday 15 March 2019

# Business # Lifestyle

"Join dropship banyak-banyak ni, tamak ke?" Ini jawapan saya.

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum semua !

"Join dropship banyak-banyak ni, tamak ke?" 

Topik yang saya nak kongsikan harini adalah jawapan kepada soalan dekat atas ni. Ramai orang taktahu yang join dropship banyak-banyak, try jadi agent tu, agent ni bukanlah bermaksud mereka tamak. Cik akak, cik adik, cik abang. makcik-makcik, jiran-jiran bawang, haa dengar sini sis nak cakap. Korang kena faham, dalam dunia ni ada banyak kategori family background. 
Sumber: Google

Setiap orang ada kisah hidup masing-masing. Ada yang lahir-lahir mak ayah dah hadapkan dengan kemewahan, ada jugak yang kehidupan sederhana je, makan apa yang dihidangkan. Tapi, dalam kategori keluarga ni ada juga yang asalnya memang agak dhaif dan susah. 

Berbalik kepada soalan join dropship tu. Kita dalam hidup ni mesti ada perasaan ingin mencuba. (Yang baik je tau, yang tak baik tu jangan berani-berani cuba pulak). So, maybe ada dalam kalangan orang yang join dropship ni memang sebab dia nak tambah income diri dia sendiri. Maybe sebab dia tak nak susahkan family dia (?) Haa kita pun taktahu kan. 

Ada juga orang yang memang passion dia. Jenis tak boleh duduk diam. Ada je business dia nak try, ada je something new yang dia nak buat. Maksudnya dekat sini, dia memang kreatif dan ada usaha nak majukan diri. Ada rasa nak senang esok-esok. (Bukan macam makcik-makcik bawang yang dok kata kat dia tu). 
Sumber: Google

Diorang ni kadang-kadang happy buat business tu sebab diorang suka. Memang hobi lah katakan, lagipun benda yang diorang buat tu tak salah. (kalau diorang jual benda benda yang tak salah dari segi undang-undang lah). So, mulut-mulut jahat kat luar tu yang dok kata tamak la, apa lah pasaipa hangpa ni. Depa tu tak kacau hangpa pun. Duk kalut pasaipa. 

Lagipula bila dia start business dia tu langsung tak guna duit awak-awak semua (kehadapan makcik bawang). Jadi moralnya dekat sini, kalau orang buat sesuatu tu pasti bersebab. Sebab apa ? Tanya kat tuan badan sendiri. Kalau dia nak cerita, dia cerita lah. Kalau dia taknak cerita, takyah duk kalut nak membawang naa. 
Sumber: Google

So, pesanan untuk anak-anak muda yang buat dropship ke business kecil-kecilan ke, its okay. Atleast kita ada kesedaran nak bangunkan diri sendiri. Tutup telinga je apa yang orang nak cakap. Its okay, bukan dia bagi makan kita pun. 


Lagi satu, its okay jugak nak join banyak-banyak dropship asalkan awak-awak semua mampu. Jangan bebankan diri pulak lagi-lagi yang masih sekolah / bergelar student ni. So sekian saja bebelan saya pada hari ini. 

Jangan lupa ikuti post akan datang ! See yah ! 

2 comments:

Follow Us @soratemplates